Musik efter temperament

Den 2012-02-19 klockan 00:39:19
Hej! Jag vet, jag har inte skrivit ett inlägg på rätt så lång tid nu. Jag skriver när jag kan och jag tänker inte tvärt tvinga mig bara för att ni vill det (även om jag inte har många läsare). Jag har varit förkyld sedan onsdags och det blir inte direkt bättre, har feber just nu. (AJABAJA! Strålning är dåligt för sjuklingar!)

Men i alla fall, jag tänkte skriva om vad för musik jag gillar! Jag lyssnar på all möjlig musik men det beror mest på mitt humör. Nu när jag tänkte skriva att jag lyssnar på mitt humör har jag helt fel. Men egentligen inte alls. När jag är ledsen lyssnar jag på lugn musik och lugn musik behöver inte vara sorgsen direkt. Men visst, när jag är ledsen är jag rätt lugn. Då tänker jag för det mesta, alltså passar lugn musik bra för att jag ska kunna höra mina egna tankar. Jag är en person som tänker mycket och analyserar, (en annan orsak till att jag inte har brytit några ben, NEVER! Ta mina råd!). Jag kan ställa dumma frågor som "Varför?" efter inte så speciella händelser. (Det är en dum fråga eftersom jag ställer den till mig själv). Sedan sitter jag där i ett hörn i ett kolsvart rum och grubblar över någonting som jag inte får svar på. Där var jag lite väl för dramatisk.

När jag är glad lyssnar jag på lullig musik och när jag är arg lyssnar jag på rockmusik alltså väldigt snabb och hård (?) musik. Utifrån detta kan man alltså säga att jag lyssnar på musik efter mitt temperament.

Men den musiken som jag minst hyllar är nog musik som är väldans populär. Som Justin Bieber, jag har ingenting emot honom, han sjunger ju bra och så.. Men jag tycker att det är förbaskat töntigt! Han sjunger som en tjej. Och för att inte tala om låtarna. Jag hatar inte honom men.. jag gillar inte slik musik. Jag dras verkligen ifrån dito musik som små fjortisar avgudar. Till och med Beyonce.. och.. och.. jag kommer inte på mer just nu.. Men i ibland lyssnar jag på David Guetta men då är Sia inblandad och Rihanna är tämligen bra. Jag gillar också "svensk tonårsmusik" som min brorsa kallar det.


Just nu har jag känt kärlek för:


Kommentarer
Postat av: maja - FOTO - fotogeniquee

sv: Nej absolut inte, det är ju bara kul när olika personer lägger ut sina musiktips! :)

2012-02-19 @ 22:38:30
URL: http://fotogeniquee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0