Min voffsing

Den 2012-02-12 klockan 22:35:36

 

Tagna med en Iphone 4

 

 

Hej, hej! Tänkte skriva lite om min lilla hund nu! Det är en hane och han är två år gammal. Han är en strävhårig normalstor tax och det roliga är att han fyller år dagen efter jag fyller år, 21 oktober alltså. Han heter Bray och det uttalas med ett engelskt A. Jag och min familj åkte till Irland innan vi skaffade honom. Då besökte vi en fin liten by som heter Bray och där kom inspirationen ifrån. Men byn Bray uttalas lite annorlunda - Bré.

 

Förresten ett tips, åk inte till fel sida av Dublin (huvudstaden i Irland). Ingen aning om VILKEN sida som är fel... men i alla fall. Se upp för det! Det var ganska slummigt där men det fanns något intressant museeum med kända irländska författare. Annars kostade maten en massa, och det var inte ens gott. Jag kommer ihåg en gång när vi gick till något ställe där de sålde fish and chips. Det var så hemst! Men när man kom till andra sidan av någon bro (andra sidan av Dublin) var det underbart vackert. Vi besökte också min brors vän på landsbyggden och jag önskar att vi hade varit på ett hotell där istället, det var så fint. Så om ni ska till Irland, välj att se landsbyggden!

 

Aja, idag har jag bara pluggat matte en massa! Jag börjar inse att jag borde plugga i förväg. Min pappa inspirerade mig med det konstigt nog. En lustig sak är att han alltid pluggade före och till slut så var det han som lädde mattelektionerna och inte läraren. Jag menar inte att han blev lärare (han är doktor nu) utan att hans lärare bad honom gå igenom allt inför hans klass, han gick i grundskolan då. Jag kommer nog göra ett inlägg om "hur man ska plugga" någon gång.


Kommentarer
Postat av: maja - FOTO - fotogeniquee

sv: Tack! Jag hittade den på H&M i höstas :)

2012-02-18 @ 20:26:12
URL: http://fotogeniquee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0